onsdag 18 mars 2009

Uj, va jag har vart duktig idag.

På min lediga dag gick jag upp kl 08:00, gjorde frukost, efter frokosten satte på tvättmaskinen, men på väg till tvättstugan smet jag in i datatrummet och knäppte på datorn så att den skulle vara startad och klar när tvätten var igångsatt, väl vid tangentbordet ögnade jag snabbt igenom nyheterna och sedan sparka igång en dubbelcd med Rainbow, hög volym och mycke bas, kopplade maturligtvis in surroundsystemet i vardagsrummet så den ljuva musiken dunkade i hela huset och för att slippa höra dammsugaren, hela övervåningen dammsugen och första tvätten klar, in med tvätten i torktummlaren och en ny laddning i tvättmaskinen, dags att torka golv, övervåningen plus hallen i källaren klar, andra maskinen tvätt lika så, denna skall inte tumlas så en hänger jag på torken i källaren. Dags för en lunchmacka å en köpp kaffe samtidigt som jag går igenom dagens post, en räkning från OKQ8,
Dags att ta tag i garaget, plocka undan allt löst skräp som ligger på golvet, sortera en massa burkar och flaskor som någon har druckit ur, sopa hela golvet, köra bort en skottkärra med löv till komposten, göra plats och trava upp allt virke sol ligger som plockepinn, för att få plats med någre kubik ek virke som grannen lovat komma med. oppsan,klockan e snart 3 och min skatt slutar snart jobbet, dax att fundera på middagsmat, efter ett telefonsamtal enas vi om att ta fram färdig paj från frysen, ljuvligt god.
Och nu startar snart tv kvällen. Man känner sig lite duktig när man får så mycket gjort på en ledig dag.

...å andra sidan...

hushållsarbete kan man ju nästan kalla ett jobb det med, det vara bara på den gamla goda tiden när hemmafruarna gick hemma och slog dank hela dagarna som dom inte hade något "jobb"

Morsning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar